21. aug. 2012

Yoghurt

Okay, det kan virke overflødigt at lave yoghurt naturel selv. Men jeg synes der er en charme og stor værdi i at vide præcis hvordan de madprodukter man bruger næsten hver dag egentligt er produceret. Jeg synes at man opdager at de forskellige ting som man køber som færdigprodukter egentlig er helt vildt nemme at lave selv. Dermed ikke sagt at jeg kommer til at lave min egen yoghurt, ost og alt muligt hver dag, men det er fedt at kunne det og vide præcis hvad der er i.

Yoghurt var virkelig simpelt at lave! Det eneste man skal bruge er 2 liter mælk og 1 spiseske yoghurt naturel. And thats it!

Man tager den ene liter mælk og bringer i kog i en stor gryde. Det brænder meget let på, så man skal kun lige lade det boble op.
Dernæst tager man den anden liter mælk, der skal være køleskabs kold, og hælder i den varme - kombinationen giver den helt rigtige temperatur.
Tilsidst tilsætter man en-to spiseskefulde yoghurt og pisker det hele godt igennem.
Mælken hældes tilbage på kartonnerne, og nu er tricket at det skal ca. holde temperaturen i 8 timer. Jeg pakkede kartonnerne ind i håndklæder og satte dem i en termoboks, og det virkede fint!








2 kommentarer:

  1. Hey Becs.. Jeg vil herre meget også lave min egen yoghurt, men du har skrevet "yoghurt" et par gange i opskriften, hvor jeg tror du mener "Mælk".. Er ikke sikker.
    Love Ronni

    SvarSlet