28. aug. 2015

Klassisk kartoffelmad


God gammeldags kartoffelmad. Jeg er denne sommer blevet introduceret til konceptet kartoffelmad og er dybt begejstret. En helt enkelt mad med en fin, delikat smag.
Kartoflerne til maden stammer fra mine forældres have, hvor jeg selv var med at grave dem op. Det var noget af en oplevelse for sådan en bybo som mig. Så nu drømmer jeg om at få min egen have og masser af hjemmedyrkede grøntsager!



Ingredienser:

Rugbrød
Kogte, afkølede kartofler
Radiser
Purløg
Mayonnaise - kvalitet er nøgleordet her: hjemmelavet eller øko-version. Se opskrift på hjemmelavet mayo her.
Evt. lidt sprødstegt bacon, hvis det skal være rigtig lækkert
Salt
Friskkværnet peber

Skær kartoflerne i skiver og anret dem på brødet. Hvis der skal være ekstra højde på maden, kan man lægge to skiver inde på midten og lægge resten af skiverne op af dem. Top med en skive kartoffel, smør mayo på den og anret radiseskiverne ovenpå. Drys med klippet purløg og dekorer med nogle få purløg i fuld længde. Kværn salt og peber ud over maden - og så er den klar til at blive spist.
Simpelt, men godt!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar